Załącznik do Uchwały Nr 448/XL/2006
Rady Powiatu w Radomiu z dnia 25 sierpnia 2006 r.
STATUT
DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ W JEDLANCE
§ 1
1.Z dniem wejścia w życie przepisów wprowadzających reformę administracyjną kraju tj. 1 stycznia 1999 r. – art. 147 ustawy z dnia 14 lipca 1998 roku o zmianie niektórych ustaw określających kompetencje organów administracji społecznej w związku z reformą ustrojową państwa ( Dz.U. Nr 106, poz. 668 z późn. zmianami), Dom Pomocy Społecznej w Jedlance stał się powiatową jednostką organizacyjną.
2.Dom Pomocy Społecznej w Jedlance, zwany dalej „Domem” jest wpisany do rejestru domów pomocy społecznej województwa mazowieckiego pod pozycją nr 49.
§ 2
Dom jest samodzielną jednostką budżetową Powiatu Radomskiego, działającą na podstawie planu finansowego dochodów i wydatków na dany rok kalendarzowy oraz planu rzeczowo – finansowego zaproponowanego przez dyrektora Domu i zatwierdzonego uchwałą Rady Powiatu.
§ 3
1.Siedziba Domu znajduje się w miejscowości Jedlanka 10 , 26-660 Jedlińsk.
2.Dom używa na tablicach, wywieszkach, pieczątkach, formularzach, ogłoszeniach oraz korespondencji nazwy Dom Pomocy Społecznej w Jedlance.
§ 4
Dom jest placówką stacjonarną dla kobiet i mężczyzn niepełnosprawnych intelektualnie z oddziałem dla osób przewlekle psychicznie chorych.
§ 5
Dom prowadzi obsługę administracyjno – księgową Rodzinnego Domu Dziecka we Wsoli.
§ 6
Zakres działania Domu obejmuje:
1.Zapewnienie opieki całodobowej osobom nie mogącym samodzielnie funkcjonować w codziennym życiu, którym nie można zapewnić niezbędnej pomocy w formie usług opiekuńczych
2.Świadczenie usług bytowych, opiekuńczych, wspomagających i edukacyjnych w zakresie i formach wynikających z indywidualnych potrzeb osób w nim przebywających.
3.Zakres i poziom usług świadczonych przez Dom uwzględnia w szczególności wolność, intymność, godność i poczucie bezpieczeństwa mieszkańców oraz stopień ich fizycznej i psychicznej sprawności.
§ 7
1.Domem kieruje dyrektor, odpowiedzialny za poziom, jakość i zakres usług świadczonych przez jednostkę przy pomocy wszystkich podległych mu służb.
2.Dyrektora Domu powołuje i odwołuje Zarząd Powiatu, po zasięgnięciu opinii dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie. Nadzór nad działalnością Domu sprawuje starosta przy pomocy Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie.
3.Dyrektor wykonuje czynności z zakresu prawa pracy wobec osób zatrudnionych w Domu.
§ 8
1. Dyrektor realizuje zadania przy pomocy:
z-cy dyrektora,
głównego księgowego,
kierowników działów i samodzielnych stanowisk.
2. W czasie nieobecności dyrektora jego obowiązki pełni z-ca dyrektora.
3.Wszystkie pisma wychodzące i dokumenty wewnętrzne podpisuje dyrektor bądź z-ca dyrektora.
4.Dokumenty finansowo – księgowe podpisuje główny księgowy i dyrektor bądź z-ca dyrektora.
§ 9
W Domu funkcjonują następujące działy:
1.Dział opiekuńczo- terapeutyczno – rehabilitacyjny
2.Dział finansowo – księgowy,
3.Dział administracji i żywienia
oraz samodzielne stanowiska:
1.Pracownicy socjalni
2.Pracownik kadr
3.Pracownik BHP,
§ 10
1.Do Domu przyjmowane są osoby skierowane na podstawie decyzji administracyjnej . Pobyt w Domu jest odpłatny.
2.Decyzję o skierowaniu do Domu i decyzję ustalającą opłatę za pobyt wydaje organ gminy właściwej dla tej osoby, w dniu jej kierowania do domu pomocy społecznej.
3.W stosunku do osób umieszczonych w Domu na podstawie skierowania wydanego przed dniem 1 stycznia 2004 roku decyzje zmieniające dotyczące odpłatności i skierowania do Domu wydaje Starosta Powiatu Radomskiego lub z jego upoważnienia Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Radomiu.
4.Decyzję o umieszczeniu w Domu wydaje Starosta Powiatu Radomskiego lub z jego upoważnienia Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Radomiu.
§ 11
Podstawą przekazania Domowi mienia w trwały zarząd jest decyzja Zarządu Powiatu Radomskiego z dnia 29.01.2002 r., znak: GKN.II.7002-1/002, decyzja Zarządu Powiatu Radomskiego z dnia 19.09.2003 r., znak: GKN.II.7002-4/03 oraz decyzja Zarządu Powiatu Radomskiego z dnia 01 marca 2004 r. znak: GKN.II.7002-3/2004, stanowiące załączniki.
§ 12
Strukturę organizacyjną oraz szczegółowy zakres zadań Domu określa Regulamin organizacyjny opracowany przez Dyrektora Domu i zatwierdzony przez Zarząd Powiatu
|